برداشتن خال در منزل

آیا برداشتن خال در منزل ایده خوبی است ؟

برداشتن خال در منزل

آیا برداشتن خال در منزل ایده خوبی است ؟

خال ها چگونه برداشته می شوند ؟



 

چرا یک خال ممکن است نیاز به برداشته شدن داشته باشد

خال ها تومورهای شایع پوستی هستند. احتمالاً شما بیش از یک عدد از آنها را در صورت و بدن خود دارید. بیشتر افراد 10 تا 40 خال در جایی روی پوست خود دارند.

اکثر خالها بی ضرر هستند و هیچ چیز نگران کننده نیستند. نیازی به حذف خال نیست مگر اینکه شما را آزار دهد. اما اگر تأثیرگذاری اش را بر ظاهرتان دوست ندارید ، یا اینکه از ساییدن لباس های خود بر روی آن حس خوبی ندارید ، برداشتن خال را به عنوان گزینه ای در نظر داشته باشید.

خالهایی که کاملاً باید آنها را حذف کنید تغییراتی دارند. هرگونه تغییر در رنگ ، اندازه و شکل یک خال می تواند علامتی هشدار دهنده برای سرطان پوست باشد. برای معاینه به دکتر پوست مراجعه کنید.

ممکن است شما به دلیل راحتی و هزینه وسوسه شوید که خال های خود را در خانه از بین ببرید. قبل از اینکه سعی کنید خال خود را با وسیله ای تیز ببرید یا روی آن یک کرم خالبرداری خریداری شده از داروخانه را استفاده کنید ، ادامه این مطلب را بخوانید تا از خطرات آن آگاه شوید.

 

آیا روشهای موثری برای از بین بردن خال در خانه وجود دارد؟

تعدادی از وب سایت ها نکاتی مربوط به " خودتان انجام دهید" را برای از بین بردن خال در خانه ارائه می دهند. این روش ها اثبات نشده است ، و برخی ممکن است خطرناک باشند. قبل از استعمال هرگونه داروی خانگی برای از بین بردن خال باید با پزشک خود در مورد گزینه هایتان مشاوره کنید.

برخی از این روشهای تأیید نشده شامل موارد زیر است:

 سوزاندن خال با سرکه سیب

 استعمال سیر بر روی خال با هدف تخریب از داخل

 استفاده از ید بر روی خال برای از بین بردن سلولهای داخلی

 کات کردن خال با قیچی یا تیغ شیو

 

سایر داروهای خانگی که ادعای حذف خال را دارند عبارتند از:

 مخلوطی از جوش شیرین و روغن کرچک

پوست موز

 روغن کندر هندی

روغن درخت چای

پراکسید اکسیژن

آلوئه ورا

 روغن دانه کتان

داروخانه ها و فروشگاه های آنلاین نیز کرم های خالبرداری را به فروش می رسانند. برای استفاده از این کرم ها ، ابتدا قسمت بالایی خال را میت راشید. سپس کرم را درون خال می مالید. این محصولات ادعا می کنند که طی یک روز پس از استفاده از کرم ، یک لایه تشکیل می شود. وقتی زخم می افتد، خال هم با آن می رود.

 

گزینه های امن تر

اگر خودآگاهی نسبت به آنها دارید ، روشی مطمئن تر برای پنهان کردن این است که آنها را با آرایش بپوشانید. اگر مویی از خال دارید که رشد می کند ، راحت است که مو را بچینید یا آن را بکنید.

 

چرا حذف خال ها در منزل مضر است ؟

روشهای حذف خانگی خال ها بسیار آسان و راحت به نظر می رسد. برای جلوگیری از مراجعه به مطب دکتر پوست شما ممکن است وسوسه شوید که یکی از این روشها را امتحان کنید. هنوز هیچ مدرکی مبنی بر درمان خانگی برای عمل برداشتن خال وجود ندارد و برخی از آنها می توانند خطرناک باشند.

چند مطالعه ، عوارض جانبی کرم های برداشت خال موجود در داروخانه ها و فروشگاه های آنلاین گزارش کرده اند. این کرم ها می توانند باعث ایجاد رد زخم های ضخیم در ناحیه خال شوند.

از بین بردن خال با کات کردن آنها با یک جسم تیز مانند قیچی یا تیغ نیز خطر دارد. کات کردن هر نوع خال خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد ، به خصوص اگر ابزاری که استفاده می کنید به طور مناسب ضد عفونی نشده باشد. همچنین می تواند پس از برداشت خال، رد زخم دائمی (اسکار) را ایجاد کند.

یکی دیگر از خطرهای برداشتن خال توسط خودتان این است که نمی توانید بگویید که خال سرطانی است یا خیر. خال ممکن است ملانوم باشد. اگر خال توسط پزشک پوست و مو آزمایش نشود و سرطانی باشد ، می تواند در بدن شما گسترش یابد و تهدید کننده زندگی شما بشود.

 

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید

اگر خالی باعث ناراحتی شما می شود و می خواهید آن را بردارید ، به دکتر پوست مراجعه کنید. و قطعاً اگر خال تغییر کرده باشد ، که می تواند نشانه سرطان باشد ، به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند بیوپسی انجام دهد - یک قطعه کوچک از خال را برای آزمایش در زیر میکروسکوپ بر میدارد تا ببیند آیا سرطانی است.

متخصصان پوست از دو روش ایمن و مؤثر برای از بین بردن خال استفاده می کنند.

برداشتن با عمل جراحی ، پزشک ناحیه اطراف خال را بی حس می کند و سپس کل خال را کات می کند. سپس پزشک زخم را چسبانده و یا بخیه می زند.

تراشیدن با جراحی ، پزشک ناحیه اطراف خال را بی حس می کند و از تیغ جرای برای شیو کردن خال استفاده می کند. شما با این روش نیازی به چسباندن لبه ها یا بخیه نخواهید داشت.

با هر دو روش ، پزشک ممکن است خال شما را از نظر سرطان آزمایش کند.

 

کلام آخر

اگر شما خالی دارید که تغییر نمی کند و شما را آزار نمی دهد ، بهترین کار این است که به آن کاری نداشته باشید. اما اگر اثرش بر ظاهرتان را دوست ندارید یا اینکه لباستان آن را تحریک می کند ، به دکتر پوست مراجعه کنید تا با خیال راحت آن را از بین ببرد

.

به طور قطع اگر خال در رنگ ، اندازه یا شکل خود تغییری داشته باشد ، یا رویش دلمه بسته است ، به دکتر پوست مراجعه کنید. اینها می تواند نشانه هایی از ملانوما ، کشنده ترین نوع سرطان پوست باشد. در این موارد با چک کردن و حذف خال می توانید جان خود را نجات دهید.